Vraag achter de klant

Illustratie bij de training de vraag achter de klant

Training

De vraag achter de klant

In klantgesprekken is het de kunst om achter de werkelijke vragen van klanten te komen. In deze training leer je klantgesprekken zo te voeren dat je de werkelijke vraag achter de klant ontdekt en er je aanbod op formuleert.

Herken je jezelf hierin?

  • Ik word gevraagd om onze nieuwe diensten in de markt te gaan verkopen, maar ik weet helemaal niet wie mijn klanten zijn
  • Ik sta achter wat mijn werkgever doet, maar heb een hekel aan termen als marketing en verkoop.
  • Het blijkt dat we niet werkelijk weten wat de klant wil, de vraag achter de klant is niet duidelijk
  • Ik voel me niet prettig als ik mijn organisatie en diensten zo zit aan te prijzen, alsof ik per se iets wil verkopen of opdringen. Kan dat niet anders?

Ontdek de vraag achter de klant

De training leert je om een gesprek met een klant over diensten en producten niet alleen maar uit het oogpunt van verkoop te houden. Een klant is immers een mens en achter elk ‘nee’ zit misschien een heel andere vraag. Door anders te kijken naar klanten kun je betere zakelijke gesprekken voeren. Dat leer je op de training De vraag achter de klant.

Wat levert deze training jou op?

  • De training leert je jezelf bondig en goed te introduceren
  • Je ontdekt hoe je het gesprek op positieve en plezierige manier aan te gaan en te laten verlopen
  • Uit reacties van je klanten leer je nieuwe vragen of suggesties af te lezen
  • Je leert om te gaan met aanvankelijke weerstanden en kritische vragen

Trainen = rendement + plezier

Deze training is ontwikkeld voor hoogopgeleide professionals en managers. Jouw vragen en behoeften staan daarom helemaal centraal. De training leert je vooral vaardigheden maar krijg je bovendien achtergronden en theorie mee. Trainer en trainingsacteur gaan altijd respectvol met je om. Plezier in de training staat centraal, want dat is een voorwaarde voor een effectief leerproces. Optimaal rendement voor jou is het doel.

Opzet

Deze training wordt uitgevoerd door Ronald Jas (Twiga Communicatie) en Wouter Christiaens (Bureau Christiaens Advies & Coaching). De opzet varieert van een eendaagse workshop tot tweedaagse cursus of als individueel coachingstraject. Dat hangt af van je wensen en mogelijkheden.

Interesse?

Een goed voorbeeld van deze training is aangeboden aan het Utrechts Centrum voor de Kunsten. Bel naar 06 – 49670132 of neem contact op per mail: info@twigacommunicatie.nl

Jacqueline Kronenburg, adviseur PA Kenniscentrum Sport

Voor Kenniscentrum Sport en het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen heb ik Ronald graag ingezet bij (internationale) congressen en kenniscafés. We hebben heel goed samengewerkt in de projectleiding van een jubileumcongres en in de productie van een Engelstalig online magazine tijdens het TAFISA World Congress in Enschede. Bij speciale events als onze kennissafari of een werkbezoek vat hij vlot en toegankelijk de kern samen in goede artikelen. Ronald maakt indruk door bij drukte zijn hoofd koel te houden. In complexe discussies blijft hij altijd scherp analyseren en geeft hij steeds persoonlijke aandacht.

Jan van de Werken, projectleider 10.000 eyes

Ik heb met Ronald in het project 10000 eyes zaken gedaan. Ik heb Ronald leren kennen als een maatschappelijk bewogen mens met hart voor communicatie. Hij heeft een duidelijke mening van hoe communicatie als middel kan worden ingezet en zijn focus ligt op zijn klant en zijn product. Hij geeft je het gevoel dat je zijn enige klant bent is heel dienstbaar. Niets is hem te gek. Ronald kan snel en gemakkelijk op verschillende niveaus (operationeel, tactisch en strategisch) opereren. Kortom Ronald is een professional pur sang die je naar het volgende niveau brengt.

Petra Wiebenga, freelance redacteur

Ik heb met Ronald samengewerkt in een websiteproject voor Squash Bond Nederland. Ronald was daarbij projectleider. Ik heb hem ervaren als een prettig persoon om mee samen te werken. Vanuit zijn jarenlange ervaring wist hij kundig de vinger aan de pols te houden qua voortgang van het project en afstemming met verschillende partijen.

Jos van Der Horst, adviesbureau Quanta MnP

Ronald is een bijzonder prettig mens om mee samen te werken en in staat om op een zeer professioneel niveau met mij en mijn opdrachtgevers mee te denken. Mede daardoor werden goede resultaten geboekt waar mijn opdrachtgevers zeer tevreden over waren. Ik zal daarom voor Quanta NpM zeker ook de komende jaren de samenwerking zoeken met Ronald.

Lex Linsen, infographic expert Linsen Communicatie

Ronald ontpopte zich als een vaardige intermediair tussen NISB en Linsen Communicatie om te zorgen dat de productie van een animatie met een korte deadline zo soepel mogelijk verliep. Hij wist alle schakels in de keten op de juiste manier, tijdig in de startblokken te zetten, zodat het proces zich optimaal kon afwikkelen, ondanks de vele betrokken partijen.

Hester Rippen, directeur stichting Kind & Ziekenhuis

Ronald was projectleider van het project Grip op vervoer, waarvoor ik consulent was. Ronald is een projectleider die de plannen tot in detail op papier zet en goed uitdenkt. De interne en externe communicatie en marketing zijn tot in de puntjes geregeld.
Hij brengt het team bij elkaar en zoekt naar ieders talenten zodat het team optimaal kan profiteren van elkaars inbreng. Als projectleider spoort hij aan tot eigen initiatief en eigen verantwoordelijkheid. Op deze manier wordt de tijd efficiënt besteed. En kom je als team tot een mooi eindresultaat ook als het project anders loopt dan verwacht.

Ine Woudstra, accountmanager Bartiméus

Ronald was in 2016 interim hoofd Communicatie & Marketing. Een hele uitdaging, vanwege de samenvoeging van twee afdelingen en een onrustige tijd waarin de organisatie zich bevond. Ronald was een motiverende leidinggevende met een coachende stijl. Hij wist de afdeling te versterken, door uit te gaan van ieders eigen kracht en competenties. Sturend waar nodig, maar zeker stimulerend en aanmoedigend, wat een erg prettige en constructieve werksfeer tot gevolg had. Iedere medewerker kon rekenen op uitdaging en een luisterend oor. Na zijn vertrek stond er een stevige afdeling, met doelen, doelstellingen en medewerkers die zich binnen de nieuwe structuur weer konden ontplooien. Hij heeft daadwerkelijk een stevige voetafdruk gezet binnen de organisatie die nu nog steeds zichtbaar is voor onze afdeling.