Vraag achter de klant
Training
De vraag achter de klant
In klantgesprekken is het de kunst om achter de werkelijke vragen van klanten te komen. In deze training leer je klantgesprekken zo te voeren dat je de werkelijke vraag achter de klant ontdekt en er je aanbod op formuleert.
Herken je jezelf hierin?
- Ik word gevraagd om onze nieuwe diensten in de markt te gaan verkopen, maar ik weet helemaal niet wie mijn klanten zijn
- Ik sta achter wat mijn werkgever doet, maar heb een hekel aan termen als marketing en verkoop.
- Het blijkt dat we niet werkelijk weten wat de klant wil, de vraag achter de klant is niet duidelijk
- Ik voel me niet prettig als ik mijn organisatie en diensten zo zit aan te prijzen, alsof ik per se iets wil verkopen of opdringen. Kan dat niet anders?
Ontdek de vraag achter de klant
De training leert je om een gesprek met een klant over diensten en producten niet alleen maar uit het oogpunt van verkoop te houden. Een klant is immers een mens en achter elk ‘nee’ zit misschien een heel andere vraag. Door anders te kijken naar klanten kun je betere zakelijke gesprekken voeren. Dat leer je op de training De vraag achter de klant.
Wat levert deze training jou op?
- De training leert je jezelf bondig en goed te introduceren
- Je ontdekt hoe je het gesprek op positieve en plezierige manier aan te gaan en te laten verlopen
- Uit reacties van je klanten leer je nieuwe vragen of suggesties af te lezen
- Je leert om te gaan met aanvankelijke weerstanden en kritische vragen
Trainen = rendement + plezier
Deze training is ontwikkeld voor hoogopgeleide professionals en managers. Jouw vragen en behoeften staan daarom helemaal centraal. De training leert je vooral vaardigheden maar krijg je bovendien achtergronden en theorie mee. Trainer en trainingsacteur gaan altijd respectvol met je om. Plezier in de training staat centraal, want dat is een voorwaarde voor een effectief leerproces. Optimaal rendement voor jou is het doel.
Opzet
Deze training wordt uitgevoerd door Ronald Jas (Twiga Communicatie) en Wouter Christiaens (Bureau Christiaens Advies & Coaching). De opzet varieert van een eendaagse workshop tot tweedaagse cursus of als individueel coachingstraject. Dat hangt af van je wensen en mogelijkheden.
Interesse?
Een goed voorbeeld van deze training is aangeboden aan het Utrechts Centrum voor de Kunsten. Bel naar 06 – 49670132 of neem contact op per mail: info@twigacommunicatie.nl