Kunstopleidingen zoals de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten (AHK) investeren steeds vaker in onderzoek. Aankomende kunstenaars behoren immers een onderzoekende houding te hebben, om hun vak, hun keuzes en de positie die ze innemen, beter te kunnen onderbouwen. Maar hoe zorg je ervoor dat de diverse faculteiten aandacht besteden aan het tonen van hun onderzoek en de resultaten?
Met deze vraag werd ik benaderd door de afdeling Communicatie van de HKA. De specifieke organisatie belemmert de communicatie om een standaard op te leggen waaraan alle faculteiten moeten voldoen. Men wil ook dat de faculteiten een zekere autonomie hebben over de manier waarop zij naar buiten treden.
Zoeken naar vorm en inhoud
Vandaar dat we in het project met enkele faculteiten in 2018 zijn begonnen om te bekijken welke aanpak wenselijk is. Hoe presenteren ze hun onderzoek, waarin kan de afdeling Communicatie hen daarbij faciliteren. En hoe belangrijk vindt de organisatie met het bestuur samen om de onderzoeken positief en krachtig te presenteren? Een mooie ontdekkingstocht.
Herkent u uw vraagstelling in een van deze casussen?
Aarzel dan niet en neem contact op met 06-49 67 01 32
of mail naar info@twigacommunicatie.nl
Ik voer een gedetailleerd intakegesprek
met u en stel daarna een aanpak voor die voor
u het meest effectief en voordelig is.